• Cerere tip;
• Actul de identitate al solicitantului si al celuilalt părinte – copie;
• Certificatul de naştere al copilului – copie;
• Livretul de familie – copie;
• Certificatul de persoană cu handicap al copilului, după caz – copie;
• Adeverinţă eliberată de autorităţile competente sau de către angajator, după caz, din care să rezulte că a realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit;Anexa 2
• Declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul nu beneficiază în acelaşi timp de indemnizaţie de maternitate;
• Alte acte necesare, în copie,cum ar fi, după caz, certificatele de naştere ale celorlalţi copii, hotărâre judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei, hotărâre judecătorească de încuviinţare a adopţiei, hotărâre de instituire a măsurii de plasament, dispoziţia primarului de instituire a tutelei etc.
• Xerocopie după cererea înregistrată şi depusă de beneficiar la angajator prin care solicită acordarea concediului pentru creşterea copilului până la 2 ani, respectiv 3 ani
• Xerocopie după ultimul concediu medical a beneficiarului de indemnizaţie pentru creşterea copilului.
• Adeverinţă privind stagiul de cotizare, eliberată de Casa Judeţeană de Pensii
• Declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul nu beneficiază în acelaşi timp de indemnizaţie de maternitate;
• Declaraţie pe proprie răspundere prin care solicitantul se obligă să comunice în scris orice modificare survenită ulterior;
• Extras de cont bancar (ştampila băncii), pentru opţiunea de virare în cont bancar;
• Dovada eliberată de autorităţile competente sau, după caz, declaraţie pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare – doar pentru acordarea stimulentului pentru creşterea copilului;
• Dovada eliberată de autorităţile competente sau de către angajator, după caz, din care să rezulte încadrarea în una din urmtoarele situaţii:
a) şi-au însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b) au beneficiat de indemnizaţie de şomaj;
c) au beneficiat de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
d) au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
e) au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f) au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a Ordonanţe de urgenţă nr. 148/2005, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g) au beneficiat de indemnizaţia lunară prevăzută de Ordonanţa de urgenţă nr. 148/2005 art. 1 alin. (1)
• Declaraţie pe proprie răspundere (în cazul în care dreptul se solicită de către tată) din care să rezulte dacă mama a beneficiat sau nu de concedii medicale pentru nou născut;
• Dosar plic;
• actul doveditor care atestă calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitatea deplină de exerciţiu al drepturilor civile, îndreptăţită să beneficieze de indemnizaţie pentru creşterea copilului, respectiv părinte, tutore, curator, altă persoană desemnată reprezentant legal prin decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, prin hotărâre judecătorească – copie;
• adeverinţă eliberată de instituţia de învăţământ preuniversitar sau, după caz, universitar, care să ateste frecventarea cursurilor fără întrerupere,cel puţin 12 luni, până la data solicitării acesteia – original;
• dovadă eliberată de medicul de familie sau, după caz, de medicul specialist, în situaţiile în care cursurile au fost întrerupte din motive medicale – original;
• dovada privind calitatea de elev sau student la o unitate de învăţământ preuniversitar sau, după caz, universitar recunoscută pe teritoriul statului respectiv, eliberată de Ministerul Educaţiei,Cercetării şi Inovării, prin Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, ori de către Instituţiile de învăţământ preuniversitar sau, după caz, universitar abilitate pentru recunoaşterea studiilor ori a perioadelor de studii efectuate în străinătate, în baza procedurilor legale în vigoare – original;
• contractul de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autorităţile competente străine sau române, tradusă şi legalizată, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncă în străinătate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state, sau după caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activităţilor salariale ori independente, inclusiv veniturile provenite din perioada de şomaj şi concedii medicale, totalizate în baza prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr.1408/1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii – original;PENTRU AF, PF SI SRL• Adeverinţă venit de la finanţe (pe ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului);
• Xerocopie după cererea de suspendare a activităţii ; • Xerocopie după cererea de suspendare a activităţii depusa si la finanţe ( sau copie după nr. de inregistrare );
• Xerocopie după decizia de impunere din care sa rezulte ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului;
• Xerocopie după chitanţe sau ordine de plata (pe ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului);NOTA: LA PRELUAREA DOSARELOR ACTELE DIN DOSAR SE CERTIFICA CU ORIGINALUL
|